13 лютого 2019 року в м. Кропивницькому Міністр соціальної політики України Андрій Рева провів селекторну нараду з керівниками органів місцевого самоврядування, управліннями соціального захисту населення області, Пенсійного фонду України, Ощадбанку і Укрпошти щодо впровадження надання житлових субсидій у готівковій та безготівковій формах.
Під час заходу Міністр поінформував фахівців щодо тих чергових принципових змін, які стосуються системи житлових субсидій.
Система житлових субсидій постійно змінюється і коригується. З цього року запроваджено дві моделі виплати житлових субсидій – у грошовій формі з 1 січня та в готівковій з 1 березня.
Відповідно до постанови Уряду України від 27 грудня 2018 року №1176 «Деякі питання надання житлових субсидій у грошовій формі» з 1 січня 2019 року житлова субсидія надається у грошовій формі підприємствам-організаціям надавачам послуг.
Житлову субсидію у грошовій формі вже отримують ті домогосподарства, які звернулися до органів соціального захисту населення вперше у січні цього року. Органи соціального захисту населення призначають житлову субсидію та передають інформацію про її призначення Міністерству соціальної політики України. Міністерство перераховує кошти АТ «Ощадбанк», який визначений державним уповноваженим банком, а вже «Ощадбанк» перераховує кошти надавачам послуг та інформує SMS-повідомленнями кожного отримувача субсидії про те, скільки їм необхідно заплатити за послуги. Після закінчення опалювального сезону, – у червні – всю суму невикористаних коштів субсидії (у зв’язку з економним споживанням послуг) буде перераховувано на поточні рахунки одержувачів житлової субсидії в АТ «Ощадбанк» (рахунок банк відкриє автоматично). Ці кошти отримувачі субсидії зможуть використати на власний розсуд.
Щодо другої моделі виплати житлової субсидії: 6 лютого 2019 року Урядом України прийнято постанову №62, відповідно до якої з березня цього року кошти призначеної субсидії на житлово-комунальні послуги будуть виплачуватися безпосередньо її одержувачам.
Усі, кому призначено субсидію з жовтня 2018 року, отримають у березні готівку для оплати житлово-комунальних послуг за лютий 2019 року. А у квітні – кошти для розрахунку за спожиті у березні послуги, у травні – за послуги спожиті у квітні.
Для забезпечення своєчасної виплати готівки отримувачам субсидії органи соціального захисту населення формують реєстри одержувачів субсидії, окремо щодо осіб, які одержують пенсії та не одержують пенсії і передають їх Мінсоцполітики. Потім Мінсоцполітики реєстри отримувачів субсидії у готівковій формі передає Пенсійному фонду та «Ощадбанку» відповідно. Кошти субсидії пенсіонерам виплатить Пенсійний фонд України одночасно з пенсією згідно з планом-графіком виплати пенсій. Пенсіонери, які отримують пенсійні виплати через банки, зможуть зняти свою субсидію у банкоматі, ті хто отримують пенсію на пошті, субсидію разом з пенсією доставить Укрпошта.
Отримувачам субсидії, які не є пенсіонерами, кошти будуть перераховані грошовим переказом через державний «Ощадбанк». Тому тим, хто не є одержувачами пенсії, для отримання грошового переказу необхідно буде звернутися до відділення «Ощадбанку» і надати паспорт та ідентифікаційний код. Одночасно з виплатою грошового переказу кожному одержувачу субсидії буде відкрито персональний банківський рахунок, на який перераховуватиметься сума субсидії в подальшому.
Кожному одержувачу субсидії, якому допомогу призначено з 2018 року, у березні Укрпошта доставить повідомлення про те, скільки і яким чином надійдуть кошти субсидії для оплати за житлово-комунальні послуги. Виплата субсидії у грошовій та готівковій формі буде здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету.
Отже, ті домогосподарства, яким призначено субсидію з жовтня 2018 року, починаючи з березня, отримають «живі» кошти та мають самостійно заплатити за послуги.
Відповідно до урядового рішення, у травні 2019 року всім одержувачам житлової субсидії необхідно буде обов’язково подати заяву та декларацію до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації. При заповненні заяви є обов’язковим зазначення номеру мобільного телефону заявника. За цим номером буде налагоджена комунікація з отримувачами житлової субсидії.
З метою отримання роз'яснень громадяни - одержувачі житлових субсидій можуть звертатися:
з питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, як і раніше, - до спеціалістів органів соціального захисту населення;
з питань щодо здійснених операцій в Ощадбанку – до фахівці банку. При цьому громадянин може скористатися інформаційно-роз’яснювальними послугами операторів кол-центру банку, а також через персональний кабінет на офіційному сайті Ощадбанку;
щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) – до безпосередніх управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирного будинку, виконавців комунальних послуг.
Управління соціального захисту населення
Знам'янського міськвиконкому
|