Управління соціального захисту населення Знам’янського міськвиконкому
П`ятниця, 29.03.2024, 11:42

м.Знам’янка,
вул.Михайла Грушевського, 17
тел. 0 (5233) 2-19-10 , 2-19-52
e-mail: usznzmv@zn-rada.gov.ua
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]
Меню сайту
Головна » 2019 » Листопад » 14 » Деякі питання надання пільг/житлових субсидій у грошовій формі
14:54
Деякі питання надання пільг/житлових субсидій у грошовій формі
      
12   На численні звернення громадян щодо нового механізму нарахування пільг з жовтня 2019 року управління соціального захисту населення Знам'янського міськвиконкому доводе до відома роз′яснення, отримані від Міністерства розвитку громад та територій України, та відповіді на деякі найпоширеніші питання з офіційного сайту Ощадбанку.
   З 01.10.2019 року набрав чинності Порядок надання пільг на оплату житлово- комунальних послуг у грошовій формі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» (зі змінами) (далі - Порядок).
   За вимогами Порядку структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, та інформації, отриманої відповідно до п.5 цього Порядку, розраховують щомісяця до 20 числа суму пільги, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім′ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, зазначених у п.3 цього Порядку, та визначені ст.51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.
  Відповідно до вимог Порядку виплата розрахованої суми пільги здійснюється за двома механізмами:
у грошовій безготівковій формі - шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору з подальшим переказом коштів на рахунки управителів, об`єднань (крім витрат на управління багатоквартирним будинком), виконавців комунальних послуг;
у грошовій готівковій формі - шляхом перерахування структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів на рахунок пільговика, відкритий в установі уповноваженого банку, або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта».
    Пунктом 7 Порядку передбачено, що пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов`язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої АТ «Ощадбанк» управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівки.
    Отже, при наданні пільг у грошовій формі (готівковій чи безготівковий) управителі, виконавці комунальних послуг нараховують повну плату за спожиті житлово-комунальні послуги без урахування розміру пільг.
      Враховуючи вищенаведене, у зв`язку із запровадженням механізму надання пільг у грошовій форм:
 - підприємства, що надають житлово-комунальні послуги, здійснюють повне нарахування пільговикам за спожиті житлово-комунальні послуги у платіжних документах (без відображення розміру пільги), починаючи з листопада 2019 року (за жовтень);
 - внески на управління багатоквартирним будинком (на утримання будинку і прибудинкової території), на оплату комунальних послуг у будинках, де створено об`єднання, виставляються до оплати пільговикам у розмірі, затвердженому загальними зборами об`єднання - без відображення розміру пільги.
     З набуттям чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 №807 вступають в дію наступні зміни: ­
- Ощадбанк залишається одним з уповноважених банків, який забезпечує банківське обслуговування реалізації механізму надання житлових субсидій/пільг у грошовій готівковій формі; ­
- Ощадбанк є єдиним уповноваженим банком, який забезпечує банківське обслуговування реалізації механізму надання житлових субсидій/пільг у грошовій безготівковій формі.
   Постанова КМУ набрала чинності з 01.10.2019 року.
  Крім того, для зручності одержувачів житлової субсидії/пільговиків, яким призначено субсидію/пільгу в безготівковій формі, створено персональний кабінет, до якого одержувач житлової субсидії/пільговик може зайти, вказавши номер мобільного телефону. У власному кабінеті одержувач субсидії/пільговик може дізнатися всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, що сплачені за рахунок субсидії/пільги (при умові надходження інформації від постачальників комунальних послуг).

Куди звернутись щодо призначення субсидії/пільги?
За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних із призначенням житлової субсидії/пільги – звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

Що робити, якщо немає мобільного телефону?
Інформація про номер мобільного телефону не є обов’язковою при призначенні пільги та є обов’язковою при призначенні субсидії у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення. Використання одного номера кількома одержувачами субсидії/пільговикам технічно не передбачено. Без номера мобільного телефону неможливо отримувати SMS-повідомлення від Ощадбанку про стан розрахунків з комунальними підприємствами та використовувати власний кабінет.

Через які банки здійснюється монетизація субсидії у грошовій готівковій формі?
Уповноваженими банками для виплати житлових субсидій у грошовій готівковій формі є банки, визначені переможцями конкурсу на право виплати пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ через поточні рахунки відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року №1231 (Офіційний вісник України, 2001 р., №39, ст. 1762; 2016 р., №79, ст. 2636).

Що можна дізнатись у контакт-центрі ощадбанку (0 800 210 800) з приводу субсидії/пільг?
- суму перерахованих Ощадбанком коштів за субсидією/пільгою на рахунки комунальних підприємств;
- суму, яку потрібно доплатити за комунальні послуги;
- перелік комунальних послуг, за якими відсутня інформація і за якими потрібно сплатити згідно з квитанціями;
- залишок субсидії/пільги на поточний день;
- інформацію щодо реєстрації та користування особистим кабінетом одержувача субсидії/пільговика.

Як відбуватиметься оплата комунальних послуг?
Щомісячно комунальні підприємства надають Ощадбанку дані щодо обсягів спожитих комунальних послуг кожним одержувачем субсидії/пільговиком. На підставі цієї інформації Ощадбанк перераховує кошти за субсидією/пільгою комунальним підприємствам. Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде.

Коли відбувається перерахування коштів Ощадбанком на рахунки комунальних підприємств?
Ощадбанк перераховує кошти комунальним підприємствам до 18 числа кожного місяця.

У якій послідовності Ощадбанк буде перераховувати кошти за надані пільги/житлові субсидії на оплату житлово-комунальних послуг на рахунки надавачів послуг?
Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою КМУ від 21.10.1995 №848 (зі змінами та доповненнями), та Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 № 373 (зі змінами та доповненнями), встановлюється така послідовність перерахування коштів за комунальні послуги (витрати):
1) опалення (теплопостачання, газо- або електропостачання);
2) централізоване водопостачання та водовідведення;
3) постачання електричної енергії на освітлення;
4) постачання природного газу для приготування їжі та підігріву води;
5) вивезення побутових відходів;
6) послуги з управління багатоквартирним будинком;
7) внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку;
8) за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами.

За які послуги потрібно доплатити?
Протягом доби після перерахування коштів Ощадбанком на рахунки комунальних підприємств клієнту надійде SMS (у разі надання номера мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення), в якому буде вказано послуги, за які потрібно доплатити власними коштами, та розмір доплати.

Наприклад:
Розрахована в межах норм сума пільги на оплату всіх житлово-комунальних послуг для учасника бойових дій становить 1651,40 грн.* (це загальна сума пільгової знижки у розмірі 75% за всіма видами послуг, якими користується пільговик).
Оскільки пільга нарахована у розмірі 1651,40 грн., а плата за опалення складає 1250 грн., то сума за опалення буде перерахована у повному обсязі за рахунок пільги.
За водопостачання та водовідведення сума нарахувань складає 290 гривень – вона також буде покрита за рахунок пільги у повному обсязі.
Далі залишок коштів буде перераховано не в повному обсязі.
Якщо за електропостачання нараховано 150 грн. – за рахунок пільги буде оплачено 111,40 грн., а 38,60 грн. необхідно буде доплатити самостійно пільговику.
Інші послуги - газопостачання на плиту, вивіз сміття, управління будинком пільговик оплачує самостійно.
*Звертаємо увагу, що у кожному конкретному випадку розмір суми пільг залежить від розміру пільгової знижки, визначеної законодавством, кількості членів сім’ї пільговика, на яких поширюється пільга, а також переліку послуг, якими користується пільговик та розміру опалювальної площі житла.

Якщо клієнт не отримав sms з переліком комунальних послуг для доплати?
   Якщо клієнт надав номер мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та з певних причин не отримав SMS від Ощадбанку, йому слід звернутись після 20-го числа до контакт-центру Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.
  Крім того, для одержувачів житлової субсидії/пільговиків створено персональний кабінет, який містить всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок субсидії/пільги (при надходженні інформації від постачальників комунальних послуг).
  Для доступу до персонального кабінету необхідно мати особистий мобільний телефон, на який буде відправлено спеціальний одноразовий код доступу.

Коли слід здійснити доплату?
 Загальною нормою щодо терміну сплати є п. 18 постанови КМУ №630 від 21.07.2005 року, в якому зазначено, що розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.

В який спосіб слід здійснити доплату?
  Якщо субсидія/пільга не в повному обсязі покрила витрати на комунальні послуги, клієнт має самостійно сплатити суму, що вказана в SMS, зручним для нього способом.

Як дізнатись про заборгованість за використані послуги?
  За отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за комунальні послуги, розміру заборгованості/переплати слід звертатись до надавачів комунальних послуг.

Як перевірити, що борг за послуги погашено?
  Інформацію щодо наявності заборгованості можна переглянути у квитанціях надавачів комунальних послуг.

Чи потрібно передавати квитанції до Ощадбанку?
  Квитанції про обсяг та суму спожитих послуг, наданих комунальними підприємствами, або квитанції з доплати цих послуг клієнт залишає собі. Передавати квитанції до Ощадбанку або інших структур не потрібно.

Як дізнатись суму залишку коштів?
  Якщо клієнт споживав комунальні послуги ОЩАДно (на суму, меншу за розмір субсидії/пільги), то за поточний місяць буде сформовано залишок коштів. Він зберігатиметься та переноситиметься на наступний місяць – і так до завершення опалювального сезону.
  Ця інформація доступна в контакт-центрі Ощадбанку та персональному кабінеті.

Чи змінюється сума залишку протягом опалюваного сезону?
 Розмір залишку може змінюватись щомісяця як у більший, так і в менший бік залежно від споживання послуг. Наприклад, якщо в поточному місяці спожито менший обсяг послуг ніж у попередньому, то розмір залишку збільшиться, і навпаки.

Як отримати кошти з залишку?
  Кожного місяця, коли клієнт споживає комунальні послуги на суму, меншу за розмір субсидії/пільги, то формується позитивний залишок. Невикористаний залишок за субсидією/пільгою зберігається в Ощадбанку для покриття спожитих комунальних послуг у наступному місяці.
  Якщо клієнт споживав комунальні послуги ОЩАДно протягом всього опалюваного сезону, по його завершенні фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде перераховано на його поточний рахунок в Ощадбанку після 1 червня. Рахунок для перерахування фінального залишку коштів за субсидією/пільгою необхідно відкрити самостійно.

Як перевірити наявність фінального залишку коштів за субсидією/пільгою на рахунку?
  Інформацію про надходження фінального залишку коштів за субсидією/пільгою буде надано в SMS у червні.

Чи стягується комісія за зняття фінального залишку коштів за субсидією/пільгою?
Ощадбанк не стягує комісію за зняття фінального залишку коштів за субсидією/пільгою з рахунку.

  Враховуючи, що відповідний механізм запроваджується в Україні вперше, через недосконале програмне забезпечення, неточності в даних з технічних причин можуть бути випадки ненарахування або недонарахування окремим особам суми пільги. У такому разі необхідно звертатися до органу соціального захисту населення за адресою: м. Знам′янка, вул. Глібка, 28, по питанням пільг - каб. № 9, тел. 2-20-45, по питанням житлових субсидій - каб. № 2, тел. 2-19-38. 

Управління соціального захисту населення Знам'янського міськвиконкому
Категорія: Новини законодавства | Переглядів: 303 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Інформаційний портал


Корисні посилання










Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний хостинг uCoz