Управління соціального захисту населення Знам’янського міськвиконкому
Вівторок, 23.04.2024, 10:58

м.Знам’янка,
вул.Михайла Грушевського, 17
тел. 0 (5233) 2-19-10 , 2-19-52
e-mail: usznzmv@zn-rada.gov.ua
[ Головна ] [ ] [ Реєстрація ] [ Вхід ]
Меню сайту
Головна » 2018 » Лютий » 19 » Роз’яснення громадянам, які отримують житлову субсидію
14:50
Роз’яснення громадянам, які отримують житлову субсидію
      
12   1. Як оформити субсидію без «прописки» і лише на фактичних мешканців житла? За яких умов можна втратити право на субсидію?
   Відповідно до чинного законодавства субсидія без «прописки» можлива лише на підставі договору оренди житла.
  Якщо людина не змогла оформити субсидію через відсутність прописки в помешканні, але там проживає і сплачує рахунки за тепло, газ, світло і воду, держава забезпечила їй можливість скористатися безповоротною допомогою на підставі договору оренди житла. Рішенням Уряду не визначено жорстких вимог до такого документу: договір не потрібно завіряти нотаріально, достатньо лише двох підписів – власника житла та орендаря. Такий документ є офіційним підтвердженням права людини на субсидію і враховується місцевим управлінням соціального захисту населення на користь сім’ї. У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб субсидію не скасовують, а перераховують з наступного місяця, відколи зареєстрували нових членів сім’ї.
    Норма, відповідно до якої громадяни зобов’язані інформувати органи соціального захисту населення про зміни у складі сім’ї, діє в Україні з лютого 2015 року. Постановою №635 від 08 вересня 2016 року Кабінет Міністрів України лише конкретизував право управлінь соцзахисту призупинити нарахування субсидій у разі виявлення порушення діючого українського законодавства.
   Відтак, якщо громадяни протягом місяця самостійно не повідомили про збільшення кількості зареєстрованих у житловому приміщенні людей, органи соціального захисту населення у разі виявлення такого порушення мають право призупинити, а не скасувати, нарахування житлової субсидії на сплату житлово-комунальних послуг.
   Часто буває так, коли в квартирі чи будинку, де проживають батьки, прописані діти, які фактично там не проживають вже багато років. Зрозуміло, що їхній дохід до обчислення субсидії ніякого стосунку не має. Безповоротна допомога Уряду у сплаті житлово-комунальних послуг – субсидія – оформлюється виходячи з кількості фактично проживаючих осіб із числа зареєстрованих мешканців житла. У такому випадку мешканець квартири при оформленні субсидії, в Декларації про доходи у розділі «склад сім’ї», повинен вказати родичів, котрі зареєстровані, але не живуть з отримувачем субсидії. Зокрема, треба написати: «зареєстровані, але не проживають». Разом із Декларацією треба подати Заяву з проханням розглянути на міській комісії питання про нарахування субсидій на фактичну кількість людей, які мешкають у квартирі. А також надати документ, що підтверджує факт не проживання відповідної особи за цією адресою (акт не проживання, довідка з місця роботи в іншому місці, довідка про навчання в іншому місці, тощо). На підставі цієї заяви управління соціального захисту спрямовує в помешкання цього заявника державного соціального інспектора. Він у свою чергу, приходить, перевіряє, складає акт. Далі в органі соціального захисту населення готують подання на розгляд міської комісії. І комісія приймає рішення: призначити субсидію, скажімо, не на п’ять чоловік, а, на трьох. І це рішення Комісії є обов’язковим до виконання тими житлово-комунальними підприємствами, які є надавачами послуг. Тобто послуги нараховуються не на п’ятьох прописаних, а на трьох реальних мешканців. І доходи для обрахунку субсидії також беруться з трьох замість п’яти членів родини. Після уточнення інформації перераховується розмір житлової субсидії. У разі збільшення кількості зареєстрованих осіб, в залежності від соціального статусу та доходів людини, що прописалася, субсидія на сім’ю може бути збільшена або зменшена. Відповідно до формули розрахунку субсидії, розмір допомоги залежить від сукупного доходу сім’ї: чим більша кількість членів сім’ї та її сукупний дохід, тим меншою є компенсація держави за комунальні послуги. Пенсіонерам, які декларують відсутність в останньому місяці періоду, за який враховуються доходи, інших доходів, крім пенсії, до їх середньомісячного сукупного доходу враховується лише розмір пенсії за такий місяць.
   
    2. У яких випадках придбання товарів, майна, або сплаченіх послуг понад 50 тис. грн не перешкода для оформлення субсидії?

   Продаж квартири чи будинку НЕ входить в перелік критеріїв, які позбавляють права на отримання субсидії. Більше того, про факт продажу квартири громадяни НЕ зобов’язані інформувати органи соціального захисту населення. Водночас Уряд звертає увагу, що дохід від продажу квартири має бути задекларований у наступному році. Він буде враховуватися при розрахунку розміру субсидії на наступний період.
  Якщо родина здійснила покупку, що перевищує 50 тис. грн на момент отримання субсидії, державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг їй НЕ припинять надавати. Факт такої купівлі впливає на право на призначення субсидії на наступний термін. Виходячи з конкретних обставин, що склалися, на підставі рішення комісії по розгляду заяв з питань надання державної адресної соціальної допомоги населенню міста можливо, як виняток, призначення житлової субсидії. На оформлення субсидії також НЕ впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід НЕ включається до сукупного доходу сім’ї і НЕ береться до уваги при розрахунку розміру субсидії.
    Також наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів НЕ впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно. Якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначені її права на субсидію враховується сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тис. гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов проживання. Виключенням також є і медичні послуги. Якщо людина оплатила операцію і сума перевищує 50 тис. грн – це НЕ позбавляє її права на субсидію.
  
    3.Чому безробітним рахують два прожиткові мінімуми?
   Неофіційні доходи отримує величезна кількість українських громадян. Не сплачуючи нічого в Державний бюджет країни, недоброчесні громадяни хочуть отримати допомогу від держави на оплату житлово-комунальних послуг – субсидію – у максимальному розмірі. І така допомога донедавна їм справді надавалася. Це не справедливо стосовно тих людей, які працюють офіційно, чесно сплачуючи державі податки. За обсягом субсидія, скажімо, у скромної швачки, яка тяжкою, напруженою працею заробляє гроші і чесно сплачує податки, може бути меншою, ніж у тих, хто не декларує жодної копійки, але при цьому споживає газ, світло і т.д.
   Тому зарахуванням двох прожиткових мінімумів держава вирівнює соціальну справедливість між тими, хто справді потребує підтримки в оплаті житлово-комунальних послуг, і тими, хто начебто не працює, але на якісь-то доходи живе. Тому якщо людина працездатного віку не працює, не служить в армії, не вчиться і не декларує ніяких доходів, їй під час розрахунку субсидії до сукупного доходу зараховується два прожиткових мінімуми. Це стосується лише працездатних осіб. Водночас, є ті, хто насправді перебуває у складних життєвих обставинах. І тоді комісія при розгляді заяв від таких претендентів на субсидію, якщо згадані обставини дійсно підтверджуються, може встановити державну допомогу з урахуванням одного, а не двох прожиткових мінімумів.

Заступник начальника УСЗН          Л.Костюкевич
Категорія: Загальні новини | Переглядів: 455 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Календар
«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Інформаційний портал


Корисні посилання










Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Copyright MyCorp © 2024      Безкоштовний хостинг uCoz